Bucată din nenorocit

-Băi, tu crezi că ești buricul jegos al lumii. Am înțeles că iubirea pentru tine este un fleac, că îți place mizeria ce te înlocuiește, că te simți un zeu ce s-a inventat singur și a nu a avut nevoie de oameni, dar ai gustat vreodată, până la capăt, femeia?

-Vorbești despre ,,gustatul” femeii, de parcă ar fi vreun înțeles aparte în futut. Nu te uita așa la mine. Nu înțeleg de ce dracu slăviți cu toții iubirea de carne. Oricum, suntem doar goi, transpirați și nenorociți. Ne dedăm unei clipe de mizerie cu sufletele în urmă și apoi ne tânguim ca proștii că suntem neîmpliniți.

-Toți marii sclavi ai ideilor au găsit ceva în iubire, iar tu, un nimeni în fond, consideri că ai dreptate.

-Am dreptatea mea. Nu gust și nu miros nimic din ce-mi poate flutura o femeie pe sub nări; e ca un mesia pe tocuri, nehotărât și trist. Vine, cu o voce mieroasă la început, și-ți spune ,,Mă voi răstigni pentru tine, fără să crâcnesc!”, apoi, când aproape că ești fericit, scăpat de toate ,,păcatele”, cu niciun strop de eleganță, cu-un tărăboi de zile mari, ce cuprinde tot bulevardul și toate ne-fututele alea disperate, ce-i cântă-n strună, de parcă ar fi un cult, încurajându-o, îți spune plângând ,,M-am răzgândit, nu mă voi mai răstigni pentru tine, căci nu meriți”. Te uiți la ea ca un bou nemâncat și dacă te pune dracu să o întrebi ,,De ce?” se dezlănțuie o orgie cu toate femeile, de parcă ai fi trăit cu toate și nu cu ea. Cum dracu să nu știi că ai greșit? Este o nerozie să te întreci cu ea atunci. Accepți că ești nenorocit, o crezi și o lași să facă ce vrea. În general, ea trece la alt nenorocit și tu ești doar tâmpitul ăla care a rănit-o…

-Judeci lucrurile doar din prisma experiențelor tale și știi că aceasta nu este o cunoaștere veridică.

-Scutește-mă de porcăriile astea; îmi spui, pe de o parte, că iubirea transcende cunoașterea, că nu zăbovește la lucrurile ce se dedau explicațiilor (mai mult sau mai puțin fondate), pe alta că experiențele mele nu sunt suficiente. Cum ai vrea să aibă loc transcenderea, dacă nu din pieptul meu, dacă nu dincolo de mine, după ce m-am săturat cu tot ce inima asta blestemată îmi putea da?

-Poate există un joc aparte de-a omul, de-a viața și de-a iubirea. Eu cred că ne face ne-oameni.

-Da, ne pune în piept atâta suferință, încât niciodată nu mai putem renunța la ea. Ne înjosește cu o fericire cu care ne obișnuim, ca mai apoi să ne lase pradă tuturor; devenind niște animale uriașe ce ar putea fi mâncate și de gâze. Ne  învață să sperăm, să visăm, să credem că putem să mai facem noi o lume și să-l dăm dracului pe Dumnezeu, pentru ca într-o zi să vedem că oricâte lumi am clădi, sunt inutile; să avem nevoie de Dumnezeul pe care l-am lepădat și să nu îl mai găsim. Ne dă iluzia că putem să înfruntăm și moartea, pentru a vedea la final că ne-a ucis din prima zi și ne-a mințit cu atâta strășnicie, încât i-am pus toata viața-n ea, încât va rămâne mereu ca un animal; privindu-ne dintr-un colț, întrebându-se cât vom mai rezista. Și ne lasă să mai putem, să agonizăm mirându-ne că ne mai ține trupul, zbătându-ne în fel și chip, deși, uităm din nou că am murit. Ne târâm cadavrele mințindu-ne că îi rezistăm…

-Ai un fel mizerabil de a vedea lucrurile, doar pentru că ai suferit cândva după ea; nu ar trebui să mergi oare mai departe?

-Unde să mergi? Ai renunțat să mai mergi din prima clipă. Te-ai oprit fără să vrei în pieptul ei și te-ai vândut promisiunilor. Poate că nu are ea, în general, vreo vină, că tu o crezi și i te dai. Poate că și ea pățește la fel…

-Aici voiam să ajungi. Tu singur. În iubire mor amândoi, nu numai el, or ea.

-M-am săturat să tot mor după doi ochi. Uite unde dracu m-ai adus! De ce tot mi-o răsucești în piept? De ce îți place ție, mai ales, și celorlalți să mă folosiți ca pe o ciudățenie și să-mi tociți ființa încercând să aflați de ce nu-mi trece? Faceți ce vreți cu viețile noastre, iar tu Gelule, fii în continuare o curvă ordinară, falsifică-ți sufletul în fel și chip. Sunt curios unde o să ajungi.

-Să știi că nu o duc deloc rău. Ar trebui să încerci și tu. Sunt sigur că îți va plăcea. Să îți afunzi mâinile în coapse, să muști sfârcuri, mereu altele, să vezi mereu alți ochi, să nu știi ce-i în spatele lor…

-Să nu treci niciodată de carne și să trăiești degeaba; aceasta era continuarea.

-Te înșeli. Tu cauți desăvârșirea, după ce ai trăit-o. Ești doar un prost care nu vrea să accepte că a trăit, iar acum i-a mai rămas doar moartea.

-Ar trebui să-ți fut niște pumni, dar mi-e lene. Ești un nătărău cu cuvinte mari. Și bineînțeles, multe târfe la activ.

-De-ai ști tu cât de frumoase sunt târfele. De-ai ști…

-Și-n ce constă, mă rog, frumusețea târfelor?

-Au un sublim al nepăsării pe care nu l-am mai întâlnit niciunde. S-au dezbrăcat cândva de tot frumosul aparent și au acceptat o mizerie pe care noi o practicăm pe ascuns, crezându-ne cinstiți, onorabili, drepți, frumoși…

-Cred că e prima dată când simt să îți dau dreptate, deși mi se pare că au pierdut prea devreme o luptă pe care o  puteau amâna, fie și de dragul adrenalinei pe care ți-o dă joacă de-a neacceptarea.

-Nu au pierdut, au știut doar să prevadă sfârșitul și au ales să-l trăiască. Dacă este sfârșit nu se cuvine, conform logicii, că este ceea ce trebuie trăit?

-Slavă sorții că nu se predă o astfel de logică în școli.

-Din păcate, căci ar scuti oamenii de multe minciuni și non-sensuri.

(Mărturisi, fragment)

5 gânduri despre “Bucată din nenorocit

  1. Ileana zice:



    Te pretuiesc pentru ca imi intri direct in inima , bajbaind prin bezna neputintei mele, si scoti la lumina doar acele mici comori ale sufletului pe care nimeni altcineva nu le-a cautat atat de departe…
    I appreciate because I go to the heart, groping through the darkness of my helplessness, and bring out those little treasures of the soul just that nobody else has looked so far away …


  2. nostrastella zice:

    ”…dar ai gustat vreodată, până la capăt, femeia?”

    Ha .
    Până la capăt ? La capăt la capăt ?
    Wauuuu . Tu chiar crezi că s’o-ntâmpla vreodată asta ??? Ş’o fi şi’n vremea mea ?! Fuck ! Îmi repet again ‘nd again doctrina (una din ele , mno!) lu’ nenea dom’ Socrate: “Singurul lucru pe care-l știu , este că nu știu nimic” ! So . Aflată-n valul serendipitităţii de ceva vreme , subscriu şi eu (a)celor ce nădăjduiesc în orbecăiala perechilor (cvasi)îndrăgostite , catapeteasma ciocoflenderilor ce văd și cântăresc lucrurile altfel : nimeni nu deține adevărul absolut … daaaaar – asta’i de la mine şi ţin neapărat s-adaug – nicicând (bolduit) … femeia n-a fost mai aproape . Că nu gustă nenorocitul ? hm … chiar mi se pişcă . Paguba lui şi … morţii mă-sii , just like that.

    Nu gust și nu miros nimic din ce-mi poate flutura o femeie pe sub nări

    … poi pen’că miroşi gustând şi înţelegi totul cu … nările pulii nenorocitule ! Mai va pân’ ţi’o mirosi şi ţie femeia pe la nas ! Not in this century , cu siguranţă .

    Nenorocitule (*fragmentat !) care eşti ! . Parol .

    …….
    *apropo de cele scrise mai ‘nainte

  3. nostrastella zice:

    … ş’apăi ,

    habar n-ai tu de când îmi doresc una bucată nenorocit la prohab for ever …întărit . C-am auzit (prima dată , de la frat’miu) că doare tare rău ! de e prea luuuung momentul preludiului … aruncării … seminţelor în van . Priapism la alte cote , mda , cum ar veni …

    Şi zici că nu miroase cu …aia ?
    Mea culpa , că io am lipsit …
    Da’ (şi) tu eşti de vină . 😀
    … Şi coşul tău de reciclare . 😉

    1. samewhiteblue zice:

      Nenorocitul simte dezabuzare; nu-i cu iubirea de carne, cu lumea, or viața. Deci s-ar putea să nu îl vrei.
      Caută niște cote care să nu implice carnea. E bucata de el din mine, care s-ar regăsi într-o chitară stricată și-ar străbate prostește drumurile prea goale. În speranța că va putea întoarce timpul.
      Spre ce? Spre ne-timp.

Lasă un răspuns

