ne-…(2)

să-i desfac rănile și să le ling. în cele mai joase momente. atunci când nu știe dacă a murit sau dacă e viu. când e atât de liber încât ar putea muri oricând. când îl ne-iubesc și-aș muri cu el. când din mâinile descompuse se naște cea mai înaltă ne-poezie. și mă ucide-n ea. când are gura plină de rânduri. și-l doare. și plânge scriind. când nu se găsește nicăieri. și nu se mai caută. când se trăiește tremurând. să-i las rănile mereu în sânge. doar ca să pot  să mă prefac că-l salvez.  să alergăm în contratimp. să nu avem nimic. să ne putem otrăvi oricând. să stăm nehotărâți cu ștreangul în mâini. un ștreang de ploaie și brațe alunecoase. un ștreang vecin cu nebunia. să zacem în mijlocul drumului. să treacă mașini peste noi. să ne spargă piepturile. să curgă din noi cerul. să fim nenorociți. mizerabili. săraci. flămânzi. goi. să-i rup genunchii. să-i căptușesc pieptul când îi e frig. să-mi rup genunchii. să  îi dau lui. genunchii lui nu s-ar ruga. genunchii mei ar face orice pentru el. să-i pun tălpile peste ale mele. să mergem la fel. până se plictisește.  și mă trimite dracului. neștiind că-mi spune să mă duc tot la el. el e ultimul meu ne-om. ademenitor. întreg. zgomot rănit de liniște. să ne schimbăm sângele. din unul în celălalt. fără vise de nemurire. pentru aici și acum. să fim egoiști. inconștienți și ignoranți. să nu știm aproape nimic. doar scara blocului în care dormim. și mirosul de zgură. și gustul cărnii noastre. să adormim beți. să ne trezim nebuni. să zacem în neștire în cearșafuri reci.  să ne târâm veacurile la teatru. și zilele când se fac plățile pentru viață la film. să dormim zilele și să ucidem nopțile. să trimitem dracului toate drumurile. toate sfaturile. și toate cărțile alea dezgustătoare cu 10 pași ca să fii bogat. și toți oamenii care vor vrea să fim câte ceva. să-i curgă sângele din pod pe scări la vale. să nu se apropie nimeni.  să blestemăm fiece cotlon pe care-l atingem. să ni se spună că suntem nemernici. și buni de nimic. în spatele ușii noastre să avem lumea. și încă un pic de ne-lume. să se joace cu timpul. aruncându-l. lovindu-l cu câte un genunchi. să nu-și pună buze noi. și să-nu schimbe cuvântul. doar pentru a cuceri lumea asta care nu cântărește nimic. să-și arunce inima într-un ibric. să o fiarbă la foc mic. doar ca să aibă și el o inimă fierbinte. să experimenteze frăgezimea inconștientă a altor drumuri. să-i placă mai mult inima sloi. să trăiască-n spaima nedefinită a izbânzii. a luptelor ne-câștigate.  să-i fie mintea plină de tot și toate. aidoma unui Zeu care nu are nevoie de oameni să creadă-n el. aidoma unui nebun înnebunit de fericire. unui bolnav resemnat. un fatalist cu gânduri mari. cu speranțe. cu nelămuriri. și certitudini de neclintit. cu muzică moartă. și ritm vioi. zgomot de vioară blestemată. futută după colț de două mâini mari. ca niciodată. până la paroxism și îndoială.  o îndoială rece ce să-i curgă lui pe trup. și să-mi inunde mie gura. cu o aparență tristă. o glorie prea înaltă pentru a fi aplaudată de proști în piață. o victorie care nu ar încăpea în vreo legendă. o viață trăită la intensități nenorocite. l-aș strânge sul în mine. atunci când e mai rău. mai fără speranță. când nu are nimic. când nu răvnește decât la un alt rând și-un pahar. când are doar ce-i pe el și-n minte. neștiind unde să meargă. l-aș lăsa să plece oriunde îl va mâna inima. sorbind cu toată ființa drumul lui. vânzându-mi bucăți de suflet doar ca să mai știu de el. conștientă fiind că toate ar putea fi minciuni. că poate zace mort pe sub vreun pământ străin. că nu a mai rămas nimic din el. dar mai trăiește în mine. mult mai mult decât putea trăi printre oameni. l-aș primi dacă s-ar întoarce. ca și cum s-ar fi dus să cumpere țigări la bucată și un singur chibrit. i-aș alunga toate chemările doar ca să mă mai strige o dată. și încă o dată. adevărul este că dăruirea aceasta mă înspăimântă. până la plăcere. și un fel de sânge violet. câtă putere îi stă în mâini putând să mă nască. sau să mă ucidă. să mă calce în picioare. și apoi să mă pună să merg. cu el.

77fe2dc544f9c973082b2f53aa0e22a9

2 gânduri despre “ne-…(2)

Lasă un răspuns

